Hívj minket: Hétfőtől -Péntekig 7:00-16:00-ig
  • Telefon

    +36 (30) 450 1608

  • Email

    info @ cribmoto.hu

 Így ellenőrizzük a motorok dB-szintjét: rendőrök mesélnek a hangnyomásmérésről

Így ellenőrizzük a motorok dB-szintjét: rendőrök mesélnek a hangnyomásmérésről

Milyen messze és milyen irányba kell tartani a mikrofont? Minden motorra érvényes a 95 dB-es korlátozás? Mi lesz azokkal, akik 1-2 decibellel túllépik? Mindent a dB-mérésről első kézből, a rendőröktől.

Hogy ne Facebook-bejegyzések és városi legendák alapján alkossunk véleményt, rákerestünk, hogy a motorosok mellett rendőrök is nyilatkoztak-e a héregi és mátrai akciókról.

Így zajlott a mátrai decibelmérés

Szerencsére nem kellett sokat kutakodnunk, ugyanis Soltész Bálint, a Heves megyei Rendőrkapitányság szóvivője részletesen beavatott mindenkit, hogy miként zajlanak a dB-mérések:

Megtudtuk, hogy a 24-es úton, illetve a Felsőtárkányhoz közeli szakaszon zajlott az akció, és főként a két leggyakoribb hibaforrást, az abroncsot és a kipufogót ellenőrizték. Igyekeztek motorosrendőröket bevetni, mert tapasztalataik szerint jobban fogadják a motorosok, ha ők állítják meg őket. Sajnos ezúttal is akadt bőven munkája a zsaruknak, mert bár nem találtak komoly, rendhagyó szabálysértést, a kézzel vágott slickgumik továbbra is előfordulnak a „mátrázós” gépeken.

decibelmérés

Megkérdeztek több arra járó, igazoltatott motorost is, akik elmondták: olyanok kaptak csekket, akiknek tényleg alaposan buherált géppel közlekedtek. Néhány decibeles túllépésért nem bírságoltak, különösen akkor nem, ha gyári volt a kipufogó, és csak az idők folyamán veszített hangtompító képességéből.