Az 1999-ben megjelent, alapáron is összkerékhajtású X5 volt az első családtag, mellyel útjára indult az exkluzivitást és kényelmet reprezentáló BMW SAV/SAC sikersorozat. Az X modellekre egyaránt jellemző a marcona megjelenés, a kompromisszumoktól mentes sportosság és teljesítmény – elsősorban ez különbözteti meg őket az átlagos SUV-ktől, ezért is kapták a Sports Activity Vehicles (SAV) vagy a Sports Activity Coupé (SAC) megkülönböztető jelzőt. Négy évvel később a BMW piacra dobta X3-as SAV modelljét, mellyel együtt debütált a később minden X-családtagba beépített, új xDrive összkerékhajtás. A 2008-tól gyártott X6 az első SAC a sorozatban, ugyanis a gyártó jellemzése szerint nem tartozik egyértelműen sem a kupé, sem a SAV-kategóriába, inkább ezek ötvözete, hiszen megtaláljuk benne mindkét géposztály legvonzóbb tulajdonságait. Egy évvel később jelent meg az X1 sportterepjáró, 2014-ben az X3 műszaki alapjaira épülő, prémium középkategóriás X4 SAC, vagyis egy új, szintén SAV-kupé hibrid. Két évvel később kezdték gyártani az X1 alapjaira épített, ám annál kissé rövidebb, szintén SAC megjelenésű X2 modellt. A sorozat legfrissebb tagja pedig a 2019-től gyártásba került X7-es, amely a bajor gyártó által épített legnagyobb luxus-SAV.

Tudtad?
Az USA Dél-Karolina államában működő gyár a BMW csoport legnagyobb üzeme a világon, amely 2021-ben 433 810 X modellt gyártott, és ezzel a teljesítménnyel új rekordot ért el. Ebben az évben összesen 179 840 X sorozatú modellt értékesítettek az Egyesült Államokban, ami a márkacsoport összes eladásának 53,4%-át teszi ki. A két legnépszerűbb modell az X3 és az X5 típus volt.
Kérdésed van? Írj nekünk!