A BMW K modellcsalád a német gyártó minden igényt kielégítő túrasportgépeinek osztálya. A kilencvenes évek végén debütáló K 1200 RS széria a maga 130 lóerejével rendkívüli újdonságnak és merész húzásnak számított a konzervatív gépeiről ismert BMW-nél. Az 1171 cm3-es K 1200-as csoport mellett 2007-től jelentek meg az 1293 cm3-es K 1300-as típusok, majd 2010-től a K 1600-as modellek. A sorozat létrehozásával a BMW a magas csúcsteljesítményre és emellett hosszú távú kényelemre vágyó célközönséget próbálta elérni, valljuk be, igencsak sikeresen.
A folyamatos fejlesztések, újítások és ráncfelvarrások következtében ezek a modellek a sporttúra és luxuskategória méltán népszerű motorjai, hiszen számtalan extrával, páratlan megoldásokkal szolgálják a vezető kényelmét, miközben a dinamikus gyorsításokról vagy az élvezetes kanyarvadászatról sem kell lemondanunk.
Tudtad?
Az 1988-1993 között gyártott K 1 – a pilóta méretétől és üléspozíciójától függően – szenzációsan alacsony, 0,36-0,38 közötti légellenállási együtthatót produkált, ami egyedülálló volt a sporttúraszegmensben, és amely értékkel még a szupersportmotorokat is leiskolázta. A motor ára sem volt hétköznapi, ugyanis akkor 20 200 márkáért lehetett megvásárolni, ami mai értéken 18 500 euró, azaz a jelenlegi csúcsmodell S 1000 RR árkategóriájának felel meg.
Kérdésed van? Írj nekünk!