Az S sorozatba – nem meglepő módon – a BMW legsportosabb gépei tartoznak. Az alapkoncepciót, az S 1000 RR-t eredetileg a 2009-es Superbike-világbajnokságra fejlesztették a mérnökök, így kerülhetett egy ízig-vérig sportmotor a közutakra is. A gyártó egy lépéssel tovább ment, és ma már – az autóknál jól ismert M-kategóriához hasonlóan – M-es alkatrészeket is kínál azon vásárlóinak, akik különösen igényesek a teljesítmény, az exkluzivitás és az egyéniség tekintetében.
Kiváló alapra könnyű építeni, így a szupersportos RR-ből kiindulva a bajor motorgyár az RR menetdinamikáját roadster külsőbe csomagolta és életre hívta a csupasz S 1000 R-t, majd ismét visszanyúlva az alapokhoz, megépítette a hosszú távú kalandokon is helytálló, túraendurós üléshelyzetű, de kiemelkedő teljesítményt nyújtó S 1000 XR-t. A sorozat csúcsa, egyben a csapat legerősebb tagja, a 212 lóerős M 1000 RR, mely jelenleg a BMW egyik zászlóshajója, és a bajor műszaki fejlesztések egész tárházát vonultatja fel.

Tudtad?
Nem kellenek milliók ahhoz, hogy valaki egy M 1000 RR tulajdonosa legyen, hiszen bárki megajándékozhatja magát egy 1:5 méretarányú LEGO® Technic BMW M 1000 RR modellel, hacsak nem kapkodták már el az 1920 darabos limitált széria minden darabját. A teljesen működőképes alkatrészek, a paddock-állvány és a pit board a versenypályák hangulatát idézik.
Kérdésed van? Írj nekünk!