A BMW G sorozat modelljeinek mindegyike egyhengeres, és további közös jellemzőjük, hogy valamely nagyobb BMW modell kicsinyített verziójának tekinthetőek. Az Indiában gyártott kis roadster, a G 310 R a maga letisztult dizájnjával az S 1000 RR génjeit hordozza magában. Újdonsága abban rejlik, hogy ez az első, 500 cm3-nél kisebb kétkerekű BMW, ráadásul az első olyan BMW-motorkerékpár, melyet nem Európában gyártottak.
Adventure verzió is készült a nagy GS-ek formatervének mintájára G 310 GS típusmegjelöléssel azok számára, akik szívesen elhagyják az aszfaltozott utakat némi terepezés kedvéért. Hozzá hasonló belépőszintű motornak szánta a gyártó anno a G 650 GS-t, ami csökkentett teljesítményű változatban is elérhető a használtpiacon 25 kW (34 LE) teljesítménnyel, megcélozva az A2-es jogosítvánnyal rendelkező közönséget. Ez a karcsú enduró minőségben, felszereltségben és kényelemben is kiemelkedik riválisai közül, hiszen viszonylag kis tömegével, szerény ülésmagasságával széles körben elérhetővé teszi a GS-ezés élményét.

Tudtad?
A 2015 év végén bemutatott, első szériás G 310 R modellek Indiában, a TVS Motor Companynál készültek. Noha 2016-ban szerették volna megkezdeni a típus európai forgalmazását, ez végül egy évet csúszott, és pár éven belül kétszer is visszahívták a motorokat garanciális javításokra. Hasonlóan jártak a G 310 GS tulajdonosok is, nekik szintén szembe kellett nézniük a már említett visszahívásokkal – amennyiben használtan szeretnél ilyen motort venni, feltétlenül ellenőriztesd, hogy átesett-e az ingyenes javításokon!
Kérdésed van? Írj nekünk!