Hívj minket: Hétfőtől -Péntekig 7:00-16:00-ig
  • Telefon

    +36 (30) 450 1608

  • Email

    info @ cribmoto.hu

 A jövő motorjain dolgozik a Kawasaki

A jövő motorjain dolgozik a Kawasaki

Az EICMA-n bemutatott újdonságok mellett méltatlanul háttérbe szorult a Kawasaki újdonsága, az adaptív tempomattal felszerelt túrasportmotor.

A Kawasaki Heavy Industries, Ltd. az első japán gyártó, mely a Bosch holttérfigyelő, sebességtartó és vészfékező rendszerét építi motorjaiba. A Bosch Advanced Rider Assistance System nagyban hasonlít az autókban alkalmazott technikához, azaz itt is saját fejlesztésű radar pásztázza az utat, és jelez, ha a sávváltás vagy a gyorsítás ütközéshez vezet.

Ha kell, helyetted veszi el a gázt vagy fékez a Kawasaki-Bosch vezetéssegítő rendszer

Mi több, a motorvezérlővel és a fékrendszerrel is kapcsolatban áll az ACC, tehát végső esetben át is veheti az irányítást a pilótától, hogy gázelvétellel vagy vészfékezéssel kerülje el a karambolt. A Bosch saját kutatásai szerint így hetedével csökkenthetőek a sérüléssel járó motorbalesetek, tehát csak az EU-ban évi 3657-ről 3100-ra apadna a motorbalesetben elhunytak száma.

Tudtad?

EU-s összevetésben kifejezetten jól áll Magyarország a tragikus motorbalesetek számát illetően. A legutóbbi, 2018-as összesítés szerint 48 halálesettel hazánk a 16. lett a 28 állam közül, alig lemaradva Horvátország, Hollandia és Románia mögött. Olyan országok végeztek mögöttünk a rangsorban, mint Bulgária, Csehország és Portugália. A legtöbb végzetes baleset a nagy számokból adódóan Európa három legnagyobb motoros piacán történt: Olasz- és Franciaország áll a lista utolsó helyein, éppen csak beelőzve Németországot.

A Kawasaki mérnökei elmondták, hogy ugyanaz volt a céljuk az ACC beépítésekor, mint saját fejlesztésű kipörgésgátlójuk tervezésekor: a lehető legbiztonságosabb, ám a motorozás élményét kicsit sem csorbító vezetéssegítő rendszereket építeni motorjaikba.