Mit lát (és mit nem) a VÉDA?
Hiába vannak kint négy-öt éve az utakon, máig sok a félreértés a VÉDA-rendszerrel kapcsolatban. Összeszedtük a lényeget röviden, tömören.
Sokan vitatják, hogy kell-e egyáltalán VÉDA az utakra, de amíg havonta ötvenezer (!) gyorshajtót kapcsolnak le Magyarországon, addig valószínűleg szükség lesz traffipaxokra is. Így aztán nem tehetünk mást, mint utánajárni, hogy mit csináljunk – és mit ne -, ha túl gyorsan közelítünk a jókora kapu felé.
Csak a durva kihágást bünteti a VÉDA
Lássuk is, milyen városi legendák keringenek a világhálón a köznyelvben csak VÉDA-ként emlegetett, valójában ARH TrafficSpot nevű szerkezetről!
1. Minden gyorshajtót lefülel a VÉDA, nincs kivétel
- Egyértelműen nem igaz, ugyanis csak a közigazgatási bírság kategóriába tartozó kihágásokról érkezik fotó, illetve csekk. Vagyis városban 68 alatt, országúton pedig 108 km/h alatt nincs félnivalód.
2. Motorral nincs mitől tartanod, mert szemből mér be, ott pedig nincs rendszám
- Nem igaz, sőt több fényképet is feltöltöttek a zsaruk, hogy cáfolják. A tévedés alapja, hogy szemből méri a sebességet, de hátulról fotóz – nincs menekvés.
3. Egy kilométerről is bemér a VÉDA!
- Néhány hazai lézeres traffipax valóban bemér ilyen távolságról, viszont maga Óberling József főosztályvezető, r. ezredes, rendőrségi főtanácsos erősítette meg, hogy csak száz méteren belül működik a rendszer, vagyis akár a VÉDA-t előrejelző közúti táblánál is lassíthatsz, ha esetleg gyorsan mennél.
4. Majd adok neki a lézerblokkolóval…
- Ezért (is) érdemes fizikaórára járni: az ARH TrafficSpot radaralapú, vagyis a lézerblokkoló pont annyit ér, mint halottnak a csók.
Röviden tehát nem kell félned, ha városban 68 vagy országúton 108 km/h alatti sebességgel futsz bele, de kár arra számítani, hogy csak szemből mér be – több motoros is kapott már csekket, aki elnézte a tempót a VÉDA-kapu alatt.