Útvonalbejárás: ilyenek lettek a Bajna-Héreg szerpentin motorosbarát korlátai
Tagadhatatlan, hogy a földig érő, úgynevezett motorosbarát korlátok nagymértékben csökkentik a kicsúszó motorosok sérüléseit. Nem véletlen, hogy Nyugat-Európa szerpentinjein oly gyakran látunk ilyen elemeket az utak mentén, és nemrég hazánkban is elkezdődött a modern, továbbfejlesztett korlátok felszerelése.
Ráadásul ezúttal tényleg olyan helyre kerültek ki az eszközök, ahol kimondottan nagy a motoros forgalom és az átlagosnál több baleset történik.
Motorosbarát korlátok Bajna és Héreg között
Néhány nappal ezelőtt – a HUMDA, valamint Magyar Közút Nonprofit Zrt. együttműködésének gyümölcseként – speciális korlátokat szereltek fel a motorosbarát a 1119-es út mentén több kanyarban. A Kanyarfotó csapata készített felvételt az új elemekről és tagjaik meg is osztották tapasztalataikat:
Örömteli híreket kaptunk ma! Azonnal autóba vágtunk magunkat, hogy megnézzük a Bajna-Héreg szakaszon frissen motorosbaráttá átalakított szalagkorlátokat. Három veszélyes szalagkorlátos kanyar van itt, ebből most kettőre került extra védelem. Óriási előrelépés ez a biztonság terén, hiszen ha ezekbe a megújult korlátokba csúszik bele egy motoros, akkor nem a korlát merev tartólábát kapja el, hanem egy sima fémfelületen oszlik el a becsapódás ereje.
Természetesen ez nem szivacs és nem épített bukófal, de egy elkottázott kanyarodás esetén akár életet is menthet! Ott sétálgatva, az idei halálos motoros baleset nyomait még mindig látva, azért foglalkoztatott a kérdés, hogy miért épp most!? Miért nem évekkel ezelőtt, miért nem akkor, amikor felújították az aszfalt felületét? Miért kellett eddig várni?
Köszönjük a Magyar Közút és a Magyar Autó-Motorsport és Zöld Mobilitás-fejlesztési Ügynökség (HUMDA) munkáját! Sok motoros álmát váltották ezzel valóra. Egyébként a Dél-Dunántúli Motoros Egyesület is a motorosbarát szalagkorlátért dolgozik a Mecsekben, írd alá a petíciójukat, hogy egyre több helyen legyünk nagyobb biztonságban!
– írják a Kanyarfotó Facebook-oldalán.