Tanácsadó: hogyan készülj az osztrák motorostúrára?
Gyakran felmerül kérdésként, hogy mennyire „harapnak” az osztrák zsaruk a hangos kipufogóra, elsősegélycsomagra, LED-lámpára és más kiegészítőkre. A gyakorlati tapasztalatok alapján igyekszünk egy helyre összeszedni a lényeget.
Mielőtt valaki azt hinné, különleges, itthon nem ismert szabályok vannak Ausztriában, gyorsan szögezzük le:
amelyik motor itthon átmegy a műszakin, annak Ausztriában sem lesz gondja.
Persze ezalatt ne az „átcsúszott” motorokra gondolj, hanem a tényleg gondosan felkészített, gondosan karbantartott vasakra.
Mire számíts, ha Ausztriában igazoltatnak?
Partnereink, ügyfeleink arról számoltak be, hogy egyre gyakoribb az akár napi egy-egy igazoltatás, főleg ha olyan „felkapott” részeken motoroznak, mint például Alsó-Ausztria.
Egységesen arról meséltek, hogy kimondottan nagy hangsúlyt fektettek a rendőrök az abroncsok állapotára és a kötelező sárga mellényre, illetve elsősegélycsomagra. Ha útnak indulsz, ellenőrizd, hogy mindkettő nálad van, és azt is, hogy az eü-csomag szabványos, illetve még nem járt le.
Ha gyári a dob, szinte ügyet sem vetnek rá – mesélték ügyfeleink –, viszont a sportdobok annál inkább. Mi több, nyáron, hétvégénként előfordulhat a hazai műszaki vizsgával megegyező ellenőrzés, ahol egy-egy parkolóban még a fékfolyadék forráspontját is ellenőrzik.
Mondjuk ez utóbbit csak támogatni tudjuk, hiszen nem jó ötlet ezeréves fékfolyadékkal elindulni egy ilyen kanyargós útra, mint például a 21-es…
Röviden tehát semmi ördöngösség, viszont ami kötelező, azt kőkeményen számon kérik a zsaruk: szabályos gyári vagy sportdob, sárga mellény és eü-csomag, valamint jó általános műszaki állapot – ennyi az egész.