Hívj minket: Hétfőtől -Péntekig 7:00-16:00-ig
  • Telefon

    +36 (30) 450 1608

  • Email

    info @ cribmoto.hu

 Hosszában „elrepedt” a gumim – cseréljem vagy sem?

Hosszában „elrepedt” a gumim – cseréljem vagy sem?

Ezúttal egy gyakorlati példán keresztül mutatjuk be, hogy miért nem érdemes „kapkodni” a gumicserével. Gyakran a látványos „hibák” is teljesen természetes részei a köpenynek, még ha veszélyesnek is tűnnek…

Következő írásunkban a gyakran visszatérő hosszanti repedés, leválás kérdését feszegetjük, mivel a hozzánk betérő motorosok is viszonylag sokszor kérdeznek rá: ez mitől alakul ki a gumin és mit tegyek, ha megjelenik?

Miért alakul ki hosszanti repedés a gumin?

Hirtelen nem is tudom, hogy min lepődnek meg jobban a kérdezők: hogy ez nem hiba vagy hogy az összes személy- és teherautóabroncson is megtalálható, csak ott sokkal nehezebb kiszúrni ugye…

Nem repedés, hanem széncsík. Nyugi, ettől még bátran használhatod a köpenyt!

Szabadfordításban talán „széncsíknak” nevezhetjük legfrappánsabban a jelenséget, és azért van szükség a beépítésére, hogy legyen a talajjal érintkező, szilikamentes tartománya a köpenynek.

Hogy miért fontos ez? Nos, az abroncs forgás közben feltöltődhet feszültséggel, ez a széncsík pedig segít elvezetni, jelentősen csökkenteni a töltés mértékét.

Láthatsz ilyet házakon, sőt járműveken is, és tulajdonképpen hasonlóan működik, mint az úgynevezett földelés. Vagyis szó nincs hasításról, repedésről, rendellenességről, ahogy sokan gondolják, sőt arra utal, hogy minden rendben, és lelkiismeretes mérnökcsapat gyártotta a gumidat.

Tehát kár azt hinni, hogy ettől baja lesz a külsőnek, tán veszélyes is, hiszen az adott ponton nincs illesztés a köpenyben, sem a karkaszban, tehát eleve esélytelen, hogy ott alakuljon ki gyártási vagy anyaghiba miatti probléma.