Új útra lépett a Harley-Davidson
Megjelent az EU-s környezetvédelmi normák miatt nyugdíjazott Sportsterek utódja, a 975 köbcentis Nightster. Több szempontból is rendhagyó a motor…
Először is ezt belépőszintű modellként jellemzi a gyártó, mégis olyan műszaki csemegéket találunk rajta, ami nemhogy a Harley-nál, de más márkáknál sem jellemző az „alapmotorokon”. Először is a régi 883-as és 1200-as V2-es helyébe lépő, új 975-ös V2-es sokkal összetettebb konstrukció, kétvezérműtengelyes és változó szelepvezérlésű (!), hogy a teljes fordulatszám-tartományban nyomatékos legyen.
A Harley-Davidson Nightster forgalmazása már idén áprilisban megkezdődik
Alapfelszereltségéhez tartozik a kipörgésgátló és az úgynevezett DSCS is, utóbbi egy összetett tapadásfigyelő rendszer, mely többek között kanyarodás, visszakapcsolás vagy gyorsítás közben felügyeli a motor stabilitását.
A megnövelt teljesítményhez (89 LE és 95 Nm) masszív futómű dukál, ezért a milwaukee-i mérnökök a Showát kérték fel az új, duplaszelepes első villa kifejlesztésére, míg hátul klasszikus, kettős rugóstag felel az úttartásért. Miként a Harley-tól megszokhattuk, a váz keskeny és az ülésmagasság mindössze 70 centi, így az alacsonyabbak is könnyen, magabiztosan terelgethetik a motort megálláskor, illetve elinduláskor.
A heteken belül boltokba kerülő, kereken 220 kilós Nightster alapára 12 300 euró lesz, de aki nem elégszik meg a fekete alapfényezéssel, 2-300 euró felárért további színek közül is választhat.