
Városi legendák: öt tévhit a motorok téli kivonatásról
Személyesen kell intézned, kétszer 2300 forintba kerül és bukod a biztosítás bónuszát? Ez mind nem igaz – ideje tisztázni, hogy pontosan mit is nyersz, ha kivonatod a téli hónapokra a motort.
Sokkal egyszerűbbé vált az ügyintézés az elmúlt években, ma már bármelyik kormányablaknál, sőt otthonról, online is elintézheted – az első tévhit máris megdőlt, vagyis nem muszáj személyesen bemenned az okmányirodába.

A kétszer 2300 forintos költség is csak akkor igaz, ha például májusig vonattad ki a motort, de meggondolod magad, és már áprilisban motoroznál egyet. Ekkor ugyanis nemcsak a kivonatás 2300 forintos ügyintézési díját kell fizetned, hanem az idő előtti visszaállításért is ugyanennyit.
Mi lesz a biztosítás bónuszával?
Legtöbben azzal hessegetik el az ügyintézés ötletét, hogy elbukják a kötelező biztosítás bónuszát, ha télen nincs forgalomban a motor. Tulajdonképpen ez sem igaz, hiszen ha három hónapra vonatod ki, akkor ugyanúgy emelkedik a bónuszod. Egyébként is: a bónuszemelkedéssel jó esetben négy-ötezret spórolsz, a kivonatással pedig ennek akár a tízszeresét is…

Ezzel el is érkeztünk a negyedik, legfontosabb kérdéshez: megéri foglalkozni vele? Gyakran látjuk a hozzászólásokban, hogy „csak új motoroknál érdemes ezzel bajlódni”, de ez korántsem így van. Egy budapesti, ötéves Yamaha R1 után havonta kb. 6900 forintot kell csengetni súlyadóra és kötelező biztosításra – lám, már egy hónapra is megéri foglalkozni vele. Ha fél évig nem használod, akkor pedig 40-45 ezer forint marad nálad. Az öt-hat tank benzin, simán megéri…
Végül jöjjön az utolsó, egyben legfurcsább kifogás: „nincs kedvem csak ezért leszerelni a rendszámot, nem ér ennyit az egész!” Szerencséd van – egyáltalán nem kell levenned a rendszámot, sőt hozzá sem kel nyúlnod a motorhoz. Az alkalmazáson keresztül, otthonról bejelented, hogy január-februárban nem motorozol, és automatikusan kevesebb súlyadót, illetve biztosítást fizetsz – ilyen egyszerű.